Blog zawiera fotorelacje z mych prywatnych wycieczek po szeroko pojętej Jurze, Wyżynie Miechowskiej, Ponidziu, Dolinie Pilicy oraz bliższych i dalszych okolicach.
Główną formą aktywności jest oczywiście rower i piesza wędrówka, ale będą też relacje ze spływów kajakowych, a że mam głęboką awersję do rywalizacji więc wszystko na spokojnie i z pełnym luzem...
Pełna wersja bloga z podziałem geograficznym i chronologicznym dostępna jest w jednej z sekcji serwisu JuraPolska.com, dokładniej na JuraPolska.com/wycieczki. Zamieszczone w nim fotorelacje są znacznie bogatsze w zdjęcia i opisy...

poniedziałek, 9 października 2017

okolice Ogrodzieńca i Góra Birów

Kilka migawek z późnojesiennego słonecznego popołudnia w okolicach Ogrodzieńca. Pojechałem głównie na ogrodzieniecki kamieniołom w nadziej na znalezienie zębów kelowejskich rekinów rodzaju Sphenodus, o co najłatwiej pod długich deszczach przemywających osad. Wiosną więcej szczęścia i kilka sztuk się trafiło, tym razem niestety nic, a że zimno i wiało mocno to dłuższe poszukiwania z nosem przy ziemi i bolących zatokach sensu nie miały. Za to korzystając z pogody przejechałem po żonę na Birów i przed zamknięciem kilka fotek ze szczytu cyknąłem.


okolice Ogrodzieńca

Na zachodnim skraju Jury, dokładniej widok z wypłaszczenia nad ogrodzienieckim kamieniołomem w stronę Rzędowej Skały

okolice Ogrodzieńca

j.w. jednak widok w stronę przeciwną na zachodni skraj Pasma Smoleńsko-Niegowonickiego i samotną kopę rezerwatu Góra Chełm.

okolice Ogrodzieńca

Nieczynny kamieniołom wapieni między Ogrodzieńcem a Bzowem, a TU fotka z 2004r. doskonale obrazująca jak postępuje sukcesja roślinna. Wtedy jeszcze można było naprawdę wiele ciekawych skamieniałości znaleźć, choć zajęcie to było ciężkie bo kamieniołom patelnię eksponowaną na południe przypominał.

okolice Ogrodzieńca

j.w.

Góra Birów

Gród na Górze Birów, widok w kierunku północno-wschodnim, m.in. na: kościół w Gieble, Las Niwiska czy też Buczyny nad Szypowicami

Góra Birów

Widok na Górę Janowskiego z ruinami Zamku Ogrodzieniec, oraz środkową część Pasma Smoleńsko-Niegowonickiego ze Straszykową Górą
Duża fotka tzn 1600px - TUTAJ

Góra Birów

Widok na Pasmo Smoleńsko-Niegowonickie i ruiny Zamku Pilcza w Smoleniu.

Góra Birów

Widok na wschód w kierunku położonej w kotlinie Pilicy i odległych Gór Barańskich

2 komentarze:

  1. Jak dobrze pójdze b3dziemy tam jutro, ale czy konkretnie w tych miejscach, to nie wiem, bo program mam ambitny, ale opór materii moze go zredukować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! A ja na razie kupiłam mapę Jury i siedzę w domu.

      Usuń