Blog zawiera fotorelacje z mych prywatnych wycieczek po szeroko pojętej Jurze, Wyżynie Miechowskiej, Ponidziu, Dolinie Pilicy oraz bliższych i dalszych okolicach.
Główną formą aktywności jest oczywiście rower i piesza wędrówka, ale będą też relacje ze spływów kajakowych, a że mam głęboką awersję do rywalizacji więc wszystko na spokojnie i z pełnym luzem...
Pełna wersja bloga z podziałem geograficznym i chronologicznym dostępna jest w jednej z sekcji serwisu JuraPolska.com, dokładniej na JuraPolska.com/wycieczki. Zamieszczone w nim fotorelacje są znacznie bogatsze w zdjęcia i opisy...

czwartek, 23 listopada 2017

Kradnij zabijaj a Siewierz omijaj

"Kradnij, zabijaj a Siewierz omijaj" - zważywszy iż de jure obawiać się nie miałem czego to w słoneczny i ciepły czwartek u schyłku listopada ruszyłem rowerem na zachód od Warty i Mitręgi. Po dawnym Księstwie Siewierski znaczy. Kierunek zachodni nie zbyt często obieram, a relacje z wcześniejszych wyjazdów w części bloga Na zachód od Jury można znaleźć.
Cele wyjazdu były trzy: Zalew Przeczycko-Siewierski, romański kościół w Siewierzu i drewniany kościółek w Cynkowie, co wszystko ładnie i zgodnie z planem udało się zobaczyć.

Dystans 110km, czas ok. 7h
Trasa: Włodowice - Zawiercie - Kuźnica - Wysoka - Chruszczobród - Ujejsce - Wojkowice - Przeczyce - Siewierz - Brudzowice - Strąków - Cynków - Koziegłowy - Stara Huta - Myszków - Włodowice

Pełna fotorelacja: http://jurapolska.com/wycieczki/rowerowa_23112017.php

Obrazek
Mapa wycieczki wygenerowana na GPSies.com

Obrazek
Recki Las - na triasowych wapiennych/dolomitowych wzgórzach rosną dorodne buczyny.

Obrazek
W pobliżu ujścia C. Przemszy do zbiornika - widać że zalew spłyca i zarasta stając się rajem dla ogromnych ilości ptactwa wodnego.

Obrazek
Ruiny zamku biskupiego w Siewierzu

Obrazek
Na skraju Cynkowa w Dolinie Małej Panwi podnoszą się mgły.

2 komentarze:

  1. Świetna trasa! Już kombinuję jak w przyszłym roku śmignąć się tam rowerem, do koscioła św.Macieja (w końcu mój patron). W/g G-maps wypada jakieś 160 km i nieco ponad 8 godzin kręcenia, teoretycznie starczyło by dnia na powrót, ale raczej poszukam noclegu na miejscu. Bardzo inspirujący wpis popełniłeś!

    OdpowiedzUsuń
  2. Siewierz to mój horror z lat szkolnych - piosenkę "Od Siewierza jechał wóz " musiałam śpiewać. Cała klasa pękała ze śmiechu podczas mojego występu.

    OdpowiedzUsuń