Blog zawiera fotorelacje z mych prywatnych wycieczek po szeroko pojętej Jurze, Wyżynie Miechowskiej, Ponidziu, Dolinie Pilicy oraz bliższych i dalszych okolicach.
Główną formą aktywności jest oczywiście rower i piesza wędrówka, ale będą też relacje ze spływów kajakowych, a że mam głęboką awersję do rywalizacji więc wszystko na spokojnie i z pełnym luzem...
Pełna wersja bloga z podziałem geograficznym i chronologicznym dostępna jest w jednej z sekcji serwisu JuraPolska.com, dokładniej na JuraPolska.com/wycieczki. Zamieszczone w nim fotorelacje są znacznie bogatsze w zdjęcia i opisy...

sobota, 30 października 2021

Pilicą od Majkowic / Faliszewa do kładki w Trzech Morg

 

Wczoraj komercyjnie z kajakami, a dziś korzystając z prześlicznej jesiennej aury prywatnie popłynęliśmy Pilicą nieco dalszym odcinkiem od Majkowic/Faliszewa do kładki w Trzech Morgach. Samochód odstawiłem na metę a na start wróciłem po paskudnych piachach rowerem, który poczekał na nasz powrót w gęstych krzakach.
Rzeka jak i okolice piękne, co dla mnie odkryciem nie jest gdyż i rowerem i samochodem jestem tam każdego roku wielokrotnie, lecz powoli acz nieustępliwie źle się dziać nawet tam zaczyna. Wsie się rozrastają i niestety powoli tracą typowo wiejski charakter, coraz więcej letnisk wciskających się w każdy zakamarek lasów i terenów nadrzecznych. No i największa zmora - ogrodzenia, tabliczki teren prywatny i coraz mocniej komercjalizujące się otoczenie.

Na wodzie około 13,5km i 2h 20minut w całkowitym spokoju - pływanie po sezonie to jest to
Poziom wody, dla Przedborza, w granicy dolnych stanów średnich (225cm), w Sulejowie 143cm czyli poziom wody niski, a temperatura poniżej 10stC.

Pełna fotorelacja: http://jurapolska.com/wycieczki/kajaki_pilica_30102021.php 

Obrazek

1 komentarz: